Čo je hlavným dôvodom krachu väčšiny podnikaní? Nezačali kopať studňu skôr, ako boli smädné

Biznis stojí predovšetkým na dobrých vzťahoch a dôvere. Dnes je veľmi dôležité, čo dokážete, aké máte zručnosti a skúsenosti. Je tu však ešte jedna vec, ktorá má na váš úspech väčší vplyv. Ide o to, koho poznáte a kto pozná vás.

Ako napísal expert na budovanie vzťahov s ľuďmi, Harvey MacKey: „Studňu začnite kopať skôr než budete smädný.“

Čo to pre vás znamená? Či už podnikáte, pracujete full-time alebo študujete, budovaním kvalitných kontaktov môžete výrazne urýchliť cestu za vytúženým cieľom. Je to však dlhodobý proces, preto je dobré začať čo najskôr. Zapojte sa do nových záujmových krúžkov, navštívte novú reštauráciu, zúčastnite sa workshopu (spoznáte nových ľudí a niečo sa naučíte).

Prečítajte si tiež: Grant Cardone: Jim Rohn sa mýlil – Nie ste priemerom 5 ľudí, s ktorými trávite najviac času. – TU JE DÔVOD

Sami si tak budujete svoju sieť kontaktov, o ktorú sa treba dobre starať a udržiavať vzťahy.  Zároveň si budujete o sebe povedomie vo svojom okolí. Máte možnosť odprezentovať seba a svoje schopnosti. Máte tak možnosť získať lepšiu prácu, prípadne predať svoje služby.

Na druhej strane stoja podnikatelia a ich firmy, ktoré bojujú  o pozornosť zákazníkov. Využívajú marketingové nástroje, aby na trhu zažiarili najjasnejšou hviezdou. No biznis je dnes o budovaní vzťahov zo zákazníkmi.

Víťazia tí, ktorí využívajú silu sociálnych sietí na dialóg zo zákazníkmi cez rôzne platformy (blog, video). Tvorbou kvalitných služieb a obsahu, ktorý zaujíma ich cieľovú skupinu najviac, dokážu budovať dlhodobý vzťah a povedomie svojej značky medzi fanúšikmi, ktorí sa časom menia na zákazníkov.

Budovať plnohodnotné vzťahy s ľuďmi,  či už ide o obchodných parterov, kolegov alebo zákazníkov, je v informačnej dobe veľmi dôležité. Vzniká tak vzájomná dôvera. Tá má vplyv na rozhodovanie klienta (medzi dvoma podobnými ponukami) a na úspech každého z nás. Začnite s budovaním svojej siete kontaktov čím skôr, najlepšie ešte dnes.

 V časoch informačnej doby a pretlaku informácií z každej strany, budovanie osobných kontaktov už viac neplatí len pre MLM.

Prečítajte si tiež: 12 vecí, ktorých sa úspešní ľudia dávno vzdali

 


O autorovi:

Maroš Vörös je študentom strednej školy. Je veľkým fanúšikom Granta Cardoneho a Garyho Vaynerchuka. Okrem toho je milovníkom hudby a dobrých filmov.

Vo voľnom čase sa zaujíma o marketing a psychológiu predaja.