Vyrastal v pestúnskej starostlivosti a živil sa podomovým predajom. Miliardovú firmu vtedy rozbehol so 700 dolármi

Náročné životné skúsenosti pomohli formovať jedných z najvplyvnejších a najúspešnejších ľudí, akých svet kedy videl. John Paul DeJoria nie je výnimkou – self-made miliardár je známy predovšetkým ako spoluzakladateľ svetoznámeho podniku na starostlivosť o vlasy John Paul Mitchell Systems a neskôr Patrón Spirits Company.

Jeho rodičia sa rozviedli, keď mal sotva 2 roky. Od deviatich rokov DeJoria podomovo predával vianočné pohľadnice a noviny v snahe udržať rodinu nad vodou. Akonáhle boli finančné výdavky jeho matky príliš veľké, boli DeJoria a jeho brat poslaní do pestúnskej starostlivosti.

Toto bola jeho prvá lekcia riešenia výziev a jeho prístup typu „jediná cesta je smerom hore“ mu slúžil neuveriteľne dobre, keď založil svoju prvú firmu – zatiaľ čo žil vo svojom aute – iba so 700 dolármi.

Prečítajte si tiež: Najhorší deň vášho života je najlepším dňom vášho života. Tu je niekoľko dôvodov

Namiesto toho, aby ho tieto okolnosti odradili, DeJoria tieto ekonomické prekážky vnímal ako príležitosť tvrdo pracovať. Keď nebolo na jedlo na stole, predával vianočné pohľadnice. Keď neboli žiadne prostriedky na vysokú školu, predával encyklopédie.

Nemohol sa spoľahnúť na nikoho iného. Hovoril: „Ak čakáte, že k vám príde obed zadarmo, nedostanete sa veľmi ďaleko a budete sa veľmi nudiť. Choďte von a urobte niečo. Zapojte sa.“

To boli zásadné lekcie, ktoré sa naučil ešte predtým, ako založil firmu s kaderníkom Paulom Mitchellom. Predtým pracoval DeJoria v spoločnostiach Redken a Fermodyl Hair Care, kde sa naučil veľa v odbore starostlivosti o vlasy a nakoniec bol z oboch pozícií prepustený, čo ešte viac posilnilo jeho odhodlanie uspieť.

Úspech spoločnosti John Paul Mitchell Systems pochádzal z ústneho predaja, ktorý pritiahol pozornosť ich prvého distribútora, ktorý nakoniec splatil dlh spoločnosti.

Odtiaľ boli výrobky na starostlivosť o vlasy dodávané do mnohých salónov a už po dvoch rokoch fungovania sa z nich stala miliónová spoločnosť. Samotná húževnatosť uspieť po počiatočnom neúspechu pomohla zmeniť počiatočnú investíciu 700$ na miliardový biznis.

 

Toto sú lekcie, ktoré nás učí:

 

Lekcia č. 1: Zoznámte sa s odmietnutím

Jednou z najväčších inšpirácií pre DeJoriu počas jeho ranej kariéry bola jeho schopnosť prekonať odmietnutie.

Neskôr by povedal: „V živote musíte byť pripravení na veľa odmietnutí,“ ukazujúc na svoje časy podomového predavača encyklopédií ako ukážkový príklad mnohých dverí, ktoré vám budú v živote zatvorené.

V dôsledku toho začal očakávať negatívne reakcie, ktoré mu priniesli úžitok počas celej jeho kariéry: „Na dverách č. 51 musíte byť rovnako nadšení ako na dverách č. 50, aj keď bolo všetkých 50 z týchto dverí zabuchnutých pred vašim nosom kvôli odmietnutiu. Nemali by ste sa tým nechať zraziť na kolená.“

 

Lekcia č. 2: Nenechajte sa brzdiť minulosťou

Ak dovolíte svojim chybám, minulosti a nepriazňam osudu zraziť vás na kolená, len vás to obmedzí v budúcnosti. Pokiaľ ide o DeJoriu, najradšej sa pozerá na tú svetlejšiu stránku: „Keď ste dole, väčšina ľudí myslí na minulosť a na to, čo ich tam dostalo. To vás nikam nedostane. Popremýšľajte, aký je váš ďalší krok. Nezabývajte sa v minulosti – choďte vpred.“

 

Lekcia č. 3: Nikdy nebude „správny čas“

DeJoria založil spoločnosť John Paul Mitchell Systems v roku 1980 v jednom z najhorších možných ekonomických prostredí. Inflácia bola najvyššia a vodiči čakali v dlhých radoch, aby sa dostali na čerpaciu stanicu skôr ako dôjdu zásoby.

DeJoria a jeho obchodný partner sa však rozhodli bez ohľadu na to pokračovať a začali svoje podnikanie iba s požičanými 700 dolármi a záznamníkom. Spoločnosť JPMS sa dokonca rozhodla pre svoje ikonické čiernobiele logo, pretože si jednoducho nemohla dovoliť farebnú tlač.

To iba dokazuje, že nikdy nie je ideálny čas na začatie podnikania. Je to jednoducho prípad toho, ako najlepšie využiť to, čo máte.

 

Lekcia č. 4: Urobte svoje produkty a služby čo najlepšie

„Nikdy nezabudnite, že nechcete byť v produktovom biznise. Chcete byť doobjednávacom biznise,“ povedal DeJoria.

Vysvetľuje, že akonáhle ste tvrdo pracovali na vývoji špičkového produktu alebo služby, ktorú ľudia chcú, máte oveľa väčšiu šancu si tohto zákazníka udržať dlhodobo, pretože ho budete považovať za partnera na budovanie vzťahu, nie ako jednorazového zákazníka.

 

Lekcia č. 5: Robiť dobro je prínosom pre vás a vaše podnikanie

„Ak chce podnik podnikať, nemôže myslieť len na dnešný zisk,“ hovorí DeJoria. „Tým, že pomáhate iným, vytvárate budúcich zákazníkov a inšpirujete zamestnaneckú lojalitu,“ vysvetľuje.

Zákazníci sa radi angažujú v spolupráci s tými, ktorí venujú svoj čas inšpirácii ostatných, pomoci planéte a zmene ich komunity. Každá dobrá spoločnosť sa musí zaviazať, že pomôže ostatným uspieť.

 

Lekcia č. 6: Tvrdá práca sa stále vypláca (ako sa aj vždy vyplácala)

DeJoria v minulých rozhovoroch poznamenal, že generácia milénia čelí mnohým problémom, ako napríklad rastúci dlh, zmenšovanie ekonomických vyhliadok a ťažkosti pri rozhodovaní.

DeJoria má odkaz pre všetkých mileniálov: „Ťažké časy môžete prekonať, ak ste ochotní pracovať, vynaložiť úsilie a nebudete sedieť a čakať na všetkých ostatných. Musíte ísť tam von a niečo urobiť.“

Prečítajte si tiež: Zakladateľ KFC bol odmietnutý viac ako 1000-krát. Toto sú veci, ktoré nás učí

 

Zdroj: addicted2success.com, Autor: Tim Guga, Obrázok: flickr.com

Inšpiroval vás tento článok? Chcete dnes inšpirovať tisíce ľudí aj vy?

» Kliknite SEM «