Negatívne emócie majú svoj význam a môžete ich využiť vo svoj prospech

Smútok. Utrpenie. Hnev. Úzkosť. Ako ľudia sa stávame averznými voči týmto emóciám. Utekáme pred nimi a vyhýbame sa im, až kým ich už nemôžeme pred sebou skrývať.

Ale čo keby boli negatívne emócie v skutočnosti dobré?

Dobre, možno nie nevyhnutne dobré, ale užitočné a dôležité. Existuje oveľa efektívnejší spôsob riešenia týchto emócií:

 

1. Preskúmajte emóciu

Negatívne emócie existujú pre jeden hlavný účel: dať vám vedieť, keď sa niečo zhoršilo. Pri páde a dotknutí sa kolena to bolí. Keby to nebolelo, nevedeli by ste ranu ošetrovať a riskovali by ste, že sa to zhorší. Emócie sú ako nervové zakončenie pre vaše duševné, emočné a duchovné zdravie. Keď veci bolia, musia byť ošetrené, nie ignorované a potláčané.

Keď skúmate emóciu, ktorú cítite, musíte si najskôr položiť túto otázku: “Je táto myšlienka pravdivá?”

Ak myšlienka nie je pravdivá, musíte zmeniť svoje myšlienky. Ak je myšlienka pravdivá, musíte zmeniť svoje činy, aby ste mohli zmeniť pravdu tak, aby zodpovedala tomu, kým skutočne ste, namiesto toho, ako ste sa správali.

 

2. Zmena myšlienok

Myšlienky sú ako kone. Budú bežať divoko a pošliapu vás, ak im to dovolíte. Ak ich však vediete, nasmerujete a ohradíte, potom môžu byť celkom užitočné. Čím väčší voľný priebeh vašim myšlienkam necháte, tým viac negatívnych emócií pre vás vytvoria a ak sa budete snažiť tieto negatívne emócie zastrčiť niekam do kúta, nakoniec sa vrátia a uhryznú vás. Zmena vašich myšlienok je kľúčom.

Napríklad, ak máte myšlienku: „Nikto ma nemá rád,“ ktorá vám behá celý deň v hlave a neslúži vám. Keď sa na túto myšlienku bližšie pozriete – je to pravda? Pravdepodobne nie. Rozoberte si to prečo.

Pravdepodobne máte priateľa alebo dvoch, ktorí vás majú radi. Máte člena rodiny, ktorý vás má rád. Suseda, ktorý vás vždy rád pozdraví, keď si idete vybrať poštu. Možno máte domáce zvieratá, ktoré vás zbožňujú. Takže ak nie je pravda, že vás nikto nemá rád, čo je pravda?

Mohli by ste povedať: „Mám v živote ľudí a zvieratá, ktorí si ma vážia.“ Alebo čo takto: „Mám vzťahy, ktoré si vážim.“ Alebo dokonca tento: „Sú ľudia, ktorí ma majú radi.“

Všimnite si, že sa nesnažíte ísť do druhého extrému a povedať: „Každý ma má rád.“ To by nebolo pravdivé a vaše podvedomie by to okamžite zavrhlo, ale ak môžete dosiahnuť niečo, čo je pravdivejšie a presné, umožní vám to skutočne zmeniť vaše myšlienky.

Akokoľvek môžu byť negatívne emócie bolestivé, sú tu preto, aby vám ukázali vašu ďalšiu fázu rastu. Keď uvidíte, na čom je potrebné zapracovať a budete k tomu smerovať namiesto toho, aby ste od toho utekali, znížite negatívne emočné utrpenie a dosiahnete rýchlejšie vyrovnaný život.

Prečítajte si tiež: Chcete šťastnejší život? Treba prijať tento koncept

 

Zdroj: addicted2success.com, Autor: Dr. Libby Adams

Inšpiroval vás tento článok? Chcete dnes inšpirovať tisíce ľudí aj vy?

» Kliknite SEM «