7 princípov, ktoré viedli Steva Jobsa a firmu Apple k úspechu

Na svete je iba pár ľudí, ktorí celkom zmenili jeden odbor. Steve Jobs ich zmenil niekoľko – výpočtovú techniku, telekomunikáciu, hudbu a filmy. Ako dokázal to, že mal na svet taký vplyv? Čo sa od neho môžeme naučiť?

 

Tu je 7 zásad, ktoré viedli k úspechu Steva Jobsa a jeho spoločnosť Apple:

 

1. Robte to, čo milujete

Steve Jobs nás naučil, že nemôžete prísť s novými, inovatívnymi a zaujímavými produktmi, pokiaľ nebudete mať zapálenie a vášeň pre rozvoj spoločnosti.

„Ľudia s vášňou môžu zmeniť svet k lepšiemu. Pokiaľ ste ju ešte nenašli, hľadajte ďalej, nevzdávajte sa.“ Steve Jobs

 

2. Urobte dieru do sveta 

Steve Jobs veril sile vízie a rozhodne aj veľkú víziu mal. V polovici 70-tých rokov sa počítačmi zaoberalo iba pár nadšencov. Steve bol presvedčený o tom, že počítače budú ľudia nakoniec používať v každodennom živote.

A tak vyzval spoluzakladateľa Steva Wozniaka a tím Applu, aby vytvorili počítač, ktorý by bežní ľudia mohli používať každý deň. To viedlo k vytvoreniu počítača, ktorý zmenil všetko – Macintosh. V roku 1984 Mac pomohol Applu priblížiť naplnenie vízie, ktorú Steve Jobs vyslovil už o 10 rokov predtým.

Prečítajte si tiež: Je jedno, v čom sa snažíte uspieť – ak nemáte toto, úspech nedosiahnete

 

3. Prepojujte veci a naštartujte tak svoju kreativitu

„Kreativita je iba prepojovanie vecí.“ Steve Jobs

Myslel tým, že ľudia, ktorí majú veľa skúseností, často vidia veci, ktoré si iní nevšimnú. Steve často prepojoval myšlienky z niekoľkých rôznych odborov. Napríklad na vysokej škole študoval kaligrafiu.

Kaligrafia nemala v jeho živote žiadne praktické využitie, ale zaujímalo ho to a bola jeho vášňou. Neskôr jeho skúsenosti s kaligrafiou našli využitie v Macu – prvé počítaču s krásnymi fontmi a rôznymi grafickými typmi písma.

 

4. Povedzte „NIE“ 1000 veciam

 Steve Jobs bol pyšný na to, čo Apple dokázal, ale aj na to, čo sa Apple rozhodol neurobiť.

„Inovácia vychádza z toho, že poviete „NIE“ tisícom vecí.“ Steve Jobs

To vedie k zjednodušovaniu. Vo svete Applu sa snažia zjednodušovaním eliminovať zmätok. Takže čokoľvek, čo ničí zákazníkov zážitok, je eliminované.

To je dôvod, prečo je vpredu na iPade iba jedno tlačítko alebo prečo nie je na iPhone vstavaná klávesnica. Apple produkty sú populárne, pretože sú jednoduché, elegantné a ich použitie je jednoduché. Všetko to ale začalo u Steva Jobsa, ktorý si položil jednu otázku: „Čo môžeme odstrániť?“

Prečítajte si tiež: Multimilionár Grant Cardone: Jedno z mojich prvých zamestnaní bola práca v McDonald‘s

 

5. Poskytnite nevídané množstvo zážitkov 

Steve Jobs vylepšil nevídané množstvo produktov, ale vylepšoval ich na základe zážitkov zákazníkov. Predajne Apple zarábajú na m² viac peňazí, ako akýkoľvek iný obchod a to aj vrátane tých luxusných. Sú plné od ráno do večera. Priemerný obchod navštívi každý týždeň 17 000 zákazníkov.

Keď Steve Jobs prvýkrát prišiel s konceptom pre obchody Apple, povedal, že budú iné, pretože sa v nich nebudú iba premiestňovať krabice, ale budú obohacovať ľuďom život. Takže všetky tie zážitky, ktoré získate pri návšteve obchodu Apple, vás majú obohatiť a vytvoriť emocionálne prepojenie medzi vami a značkou Apple.

 

6. Dobre vyjadrite to, čo chcete svetu povedať 

Môžete mať ten najlepší nápad na svete, ale pokiaľ ho neviete dobre vysvetliť, je úplne zbytočný. Steve Jobs bol ten najlepší spíker na svete. Miesto toho, aby iba predniesol prezentáciu tak, ako to robí väčšina ľudí, skôr informoval, vzdelával, inšpiroval a bavil. To všetko v jednej prezentácii.

Ak je jedna vec, ktorú môžete dokázať dnes a byť tak viac, ako Steve Jobs je toto: Premýšľajte vizuálne. Na slidoch Steva Jobsa bolo veľmi málo slov. To je filozofia, ktorá sa volá prevaha obrázkov. Znamená to, že si ľudia skôr zapamätajú informáciu, ktorá je prezentovaná slovami a zároveň obrázkami, ako len prezentovaná slovami.

 

7. Predávajte sny, nie produkty 

V roku 1997, keď bol Apple na pokraji bankrotu, Steve Jobs povedal, že zredukuje množstvo predávaných produktov aby uspokojil potreby svojich najvernejších zákazníkov. Hovoril, že v tej dobe si niektorí ľudia mysleli: „Musíš byť blázon, že kupuješ Mac!” “V tom šialenstve však vidíme génia. A to sú ľudia, pre ktorých vytvárame veci.“, povedal Steve.

Zákazníci sa nezaujímajú o váš produkt, ale zaujímajú sa o seba – o svoje nádeje, sny a ambície.

„Pokiaľ pomôžete zákazníkovi dosiahnuť jeho sny, bude váš.“ Steve Jobs

 

Existuje jeden príbeh, ktorý zhrňuje život a kariéru Steva Jobsa:

Vedúci, ktorý mal vylepšiť obchod spoločnosti Disney, raz Stevovi zavolal a požiadal ho o radu. Stevova rada bola: „Snívaj vo veľkom.“ Myslím, že je to tá najlepšia rada, ktorú by nám dnes dal. Snívajte vo veľkom, nájdite genialitu vo vašom šialenstve, verte si a verte svojej vízii a buďte kedykoľvek pripravený brániť tieto myšlienky, pretože práve tieto myšlienky môžu zmeniť svet.

Prečítajte si tiež: Urobte najprv to, z čoho máte strach a začnite sa báť až potom. Tu sú 3 pravdy o tom, ako to v konečnom dôsledku zlepší váš život

 

Zdroj: youtube.com, Obrázok: flickr.com

Inšpiroval vás tento článok? Chcete dnes inšpirovať tisíce ľudí aj vy?

» Kliknite SEM «