Zastavte sa na chvíľu, pretože ste možno vo vašom živote príliš zaneprázdnení nič nerobením


Život môže byť rušný. Zdá sa, že čím starší sme, tým väčšie sú naše povinnosti. Naše zamestnania, rodiny, priatelia a dokonca aj naša elektronika a sociálne médiá neustále súťažia o našu pozornosť. Niekedy to vyzerá, akoby sme šprintovali životom a snažili sme sa držať krok so všetkým.

Prečítajte si tiež: Nedovoľte názorom iných ľudí rozdrviť vaše ambície. 5 praktických krokov

Stať sa zaneprázdneným nie je ťažké. Vždy, keď je veľa času, sú veci, ktoré ho dokážu naplniť.

Problém je, že sa niekedy zameriavame na veci, ktoré v skutočnosti našim životom neprinášajú pridanú hodnotu.

Mnohí z nás sú zaneprázdnení, ale nie produktívni. Zaviažte sa, že v našich životov odstránite neporiadok a začnete sa sústrediť na to, na čom záleží.

Spíšte si svoje ciele a premýšľajte o svojich okolnostiach: Premýšľanie o vašich cieľoch je skvelé, ale keď si ich napíšete, prinúti vás to definovať si presne to, čo chcete. Vaše spísané ciele vám môžu pripomenúť vaše poslanie, keď sa život skomplikuje. Definovanie konkrétnejších cieľov vám pomôže premýšľať o okolnostiach vo vašom živote, ktoré by mohli ovplyvniť vaše výsledky. Budete môcť predvídať prekážky na ceste a nebudete musieť do nich naraziť.

Zbavte sa zbytočností: Keď budete vedieť, čo chcete, môžete odstrániť veci, ktoré nie sú v súlade s vaším prečo. Čím viac času trávite nesúvisiacimi úlohami, tým menej času budete mať na veci, ktoré sú pre vás dôležité.

Rozbite svoje ciele na podciele: Stanovenie cieľov je iba jednou časťou rovnice. Ak chcete dosiahnuť svoje ciele, musíte ich rozdeliť na malé kroky, ktoré je možné vykonať. Keď tak urobíte, môžete tiež určiť, ktoré metriky použijete na určenie toho, či napredujete alebo nie. Vytvorením plánu a sledovaním, ako vám ide jeho plnenie, budete mať väčšiu šancu uspieť.

Nebojte sa robiť zmeny: Nezabudnite, že váš plán a metódy sa môžu zmeniť v závislosti od toho, čo sa deje vo vašom živote. Možno ste sa stretli s novou výzvou alebo ste si uvedomili, že vaše pôvodné kroky už nie je potrebné vykonať. Upravte svoj plán tak, aby ste nestratili motiváciu.

Prečítajte si tiež: Podľa psychologičky zo Stanfortskej univerzity existujú 2 spôsoby myslenia, ktoré formujú naše životy

 

Zdroj: lifehack.org, Autor: Anna Chui

Inšpiroval vás tento článok? Chcete dnes inšpirovať tisíce ľudí aj vy?

» Kliknite SEM «