5 vecí, ktoré vám umožnia objaviť vaše poslanie od Adama Leipziga

Adam Leipzig je spíker, autor, pruducent a CEO Entertainment Media Partners. Istý čas bol taktiež výkonným riaditeľom v The Walt Disney Company, čo je jedna z najväčších mediálnych a zábavných spoločností na svete a prezidentom National Geographic Films.

Na jednom večierku som sa rozprával s mojimi dlhoročnými kamarátmi a zistil som, že 80% z nich je vo svojom živote nešťastných.

Prečítajte si tiež: 10 overených spôsobov, ako byť šťastnejší

Vraveli:

„Cítim, že som premárnil polovicu môjho života a stále neviem, aký je jeho skutočný zámer.

 

Ako som hovoril s tými 20% ľudí, ktorí boli šťastní, zistil som, že každý z nich vedel 5 vecí:

 

1. Kto sú

 

Odpovedzte si sami – kto vlastne ste?

Ste učiteľ, dizajnér, programátor, právnik alebo podnikateľ?

 


 

2. Čo robia

 

Čo robíte najradšej?

Radi píšete, varíte, robíte dizajn, učíte, hovoríte alebo programujete?

Ak radi robíte viac vecí, sústreďte sa na túto otázku:

„Aká je práve teraz tá jedna vec, ktorú sa cítite vrcholne kvalifikovaný učiť druhých ľudí?“

Zamyslite sa nad tým.

 


 

3. Pre koho to robia

 

Popremýšľajte v mysli o tom, pre koho to robíte.

Aká je vaša „cieľová skupina“?

Na koho zameriavate vašu pozornosť pri predávaní vašej hodnoty?

Kto ju môže oceniť a komu môže pomôcť?

 


 

4. Čo tí ľudia chcú a potrebujú

 

Čo títo ľudia chcú a potrebujú?

Čo je tá vec, kvôli ktorej ku vám prichádzajú, aby ste im ju dali?

Popremýšľajte nad tou jednou najdôležitejšou vecou.

 


 

5. Aký výsledok to týmto ľuďom prinesie

 

Čo z toho títo ľudia majú? Ako ich to zmení?

V čom sa vo výsledku toho, čo im dáte, zmenia alebo transformujú?

Akým spôsobom im tá vec pomôže?

 


 

Jedna z vecí, ktoré sa vám môžu stať, keď sa s niekým zoznamujete je, že sa vás spýta túto otázku:

 „Takže, čo vlastne robíš?“

Niekedy je ťažké na túto otázku odpovedať, pretože nie každý vie presne definovať seba a to, čo robí.

Ak sa vás niekto opýta túto otázku, povedzte iba tú poslednú – ako tá vec zmenila ľudí, pre ktorých to robíte.

Napríklad môžete povedať:

„Dávam deťom sladké sny.“

Ak je vaším poslaním:

„Píšem knihy pre deti, takže môžu v noci sladko spať a snívať nádherné sny.“

Alebo môžete povedať:

„Pomáham ľuďom cítiť sa dobre a vidieť v nich samých to najlepšie.“

Ak je vaším poslaním:

„Dizajnujem oblečenie pre ženy a mužov, takže môžu vyzerať a cítiť sa skvelo.“

Alebo napríklad:

„Pomáham ľuďom dostať ich skvelú prácu do sveta.“

Ak je vaším poslaním:

„Trénujem podnikateľov a kreatívnych ľudí robiť rozhodujúce akcie, takže môžu dostať ich najlepšiu prácu do sveta.“

Tento malý rozdiel spôsobí, že sa tento človek začne pýtať:

Ako dávaš deťom sladké sny?

Ako pomáhaš ľuďom cítiť sa dobre a vidieť v nich samých to najlepšie?

Ako môžu ľudia dostať ich prácu do celého sveta?“

A potom im to musíte povedať a šíriť tak vaše poslanie. A musíte ich naučiť, ako si aj oni môžu uvedomiť ich životné poslanie.

Prečítajte si tiež: T. Harv Eker a jeho 8-krokový systém na vytvorenie ultimátneho života

  

Celú prednášku si môžete pozrieť nižšie (video je v angličtine):

Inšpiroval vás tento článok? Chcete dnes inšpirovať tisíce ľudí aj vy?

» Kliknite SEM «